Anasayfa arrow Ziyaretçi Defteri

Ziyaretçi Defteri

Ziyaretçi Defterine Yaz


Administrator    28 Ağustos 2015 20:43
1. EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ KUTLANMALIDIR VE KUTLU OLSUN//
Tabi ki, dünya da tüm barış yanlısı insancıl düşünen herkes günün adının hatırı için 1. Eylülü her yıl olduğu gibi bu yıl da yine selamlayıp ve kutlayacakdır..
Adının hatırı için dedim.. Çünkü, barış günü diye ilan edilen 1.Eylül le  beklediğimiz barış ve huzur mutlak yakalanacaktır&
Barış adına yazılıp dosyalanıp tozlandırılan içi imza dolu ULO nun o belge, artık bence bağlayıcılığını yitirmiştir..
Çözüm için tek çare, halkların kardeşliği ve mücadelesiyle mümkündür ve gerçekleşecektir de..
Sermayenin din ve ırk la duyguları kabartıp kavgaya her an için hazır olduklarına şahit olmayan kimse sanırım kalmadı.. Bildik bilineli sömürü ve savaş yanlısı emperyalist güçlere gözlerini kapatıp kulaklarını tıkayan ULOne için kimler için varsınız? Kurulduğundan günümüze dek olduğu gibi ve şu an için, insan kanıyla çalkalanan orta doğuyu da görmezlikten gelmekteler ..
Haksız yalnız kar ve koltuk için kavga kurup kan akıtanlara  ULO yaptırımın yok mu senin ya da çıkar çevreler ve savaş yanlı kansız vicdansızlar için mi varsınız?..
Öyleyse; daha faza kar ve koltuk için, kanlı kavgalar kuran sistem ve sistemcilere son demek gerekir.Tüm dünya
halklarına denecek tek sözümüz, huzurlu savaşsız sömürüsüz bir dünya için, halkların birliği ve kardeşliği ile mücadele şart ve esastır diye düşünüyoruz.. Yukarda da dediğim gibi, günü adının hatırı ve tezden o günleri görüp yaşamamız dileğimle meydanlara çıkacak tüm canlarımızı saygıyla yürekten selamlıyorum..
28.08.2015

Administrator    20 Temmuz 2015 15:14
BÜYÜK İL OLDU YA MALATYA//
Köyler insan yaşamına uygun bir duruma getirildi yada getirilecek midir..?
40 yıllık bir ayrılık gurbet yaşadıktan sonra tekrar (Arguvanın İsa Köy Mahallesi olan köyümdeyim.. Hani bülbülü altın kafese koymuşlar ilada ki vatan demiş&
Şimdi bu yazıyı kaleme aldığımda aklıma gelen gariban askerlik ve vergi vermekte kusur etmeyen köylülerimin sorumsuz devlet yetkililerince ölme de yaşa dedikleri köylerde, ilkel o kaderli yaşam devam ediyor, edecek midir..?
Örnek; Arguvannın İsa Köy Mahallesi,
a- Yüz Elli kadar aracın gece ve gündüz çalıştığı, önü ve arkası görünmeyen dört tane kaza arz eden 3,5 Km lik yırtık, düşülüp çıkılan ilçe yoluna çıkan yol..
b- Sokak ve araları, taş çukur ve hayvan dışkısı kokan boşluklar..
c- Zehirli akrep besleyen yıkık dökük darmadağın harabe evler.
d- İlaçlanmayan sinekli böcekli, kocaman yoğun nüfuslu bir İsa Köy Mahallesi..
e- Ot ve dikenlerle kapalı mezarlıklar, vs..
f- Peki devlet ve kurumları, seçimlerde oy toplayan kanun yapıcıları neredeler ve ne diyorlar..??

KÖY BABAM KÖY KÖY
Ne arayanı olur, ne de soranı
Davası mahşerlik, köy babam köy
İlaca em derler, kanar yaralar
Lafların arkası, şey babam şey

Kümeste horozu, kalk der çağırır
O sese kalkılır, şafak ağarır
Geç mi kaldık diyen, çabuk davranır
Daireye varır ki, bey babam bey

Bir tarafı dağdır, aşılmaz beli
Köprüsüz deresi, geçilmez seli
Hep Allah çağırır, ekti ekeli
Evim der yatar ya, pey babam pey

Parça bölük tarla, yıllar korkulu
Ekmiş biçsem derken, yağar bir dolu
Ne yurttaş sayarlar, ne Allah kulu
Karakolda adı, hey babam hey

Şapka sakal üstü, köydür burası
Ayak ökçe ğarik, kirli hırkası
Tezek yakar tütmüş, çürük sobası
İnsan mıdır yada, ney babam ney

Bu köylerin adı, işe davranan
Yağmursuz yıl olur, yerler toz duman
Efendi denmiş ya, hani ne zaman
O bir eski sözmüş,tey babam tey

Ali Rırzam der ki, yıl yıldan yılgın
Baba oğla, oğul babaya dargın
Evde kuru kavga, dert yığın yığın
Yırtığı yama da, giy babam giy

Administrator    30 Haziran 2015 23:14
VEKİLLERİMİZ BİRLİK DİRLİK DEDİ, HAKTAN HUKUKTAN YANA, LAİK ATATÜRK İLKE VE DEVRİMLERİNE,
EŞİT YURTDAŞLIK HAKLARINA BAĞLI KALACAKLARINA BİR AĞIZDAN YEMİN ETTİLER//
YA DA;
KAYIRIRSAM YUH OLAYIM //

Bu doğu, şu batı deyip
Ayırırsam, yuh olayım
Alın teri, sömüreni
Kayırırsam, yuh olayım

Sıra sıra, girse herkes
Pay et deyip, gelse bir ses
Bana göre, birdir herkes
Değişirsem, yuh olayım

Şu dünya da, tek siyaset
Adil olmalı, adalet
Üniformalı, kıyafet
Giydirirsem, yuh olayım

İnsan da, Tanrı dan maya
O güçle, gidildi Ay a
İlim varken, boş duaya
Yanılırsam , yuh olayım

Gün batınca, olur gece
Aç var ise, gitmem hacca
Ali Rıza´m , söz deyince
Savurursam ,yuh olayım

Saygılarımla.

Administrator    30 Haziran 2015 23:09
SAVAŞA HAYIR //
7. Haziran da seçmen tüm partilerden dört siyasi partiye hadi ülkeyi yönetin dedi. Öyleyken iktidar partisi seçmenden istediğini alamayınca, ortaklaşa bir yönetime yol göründü ve kaçınılmazdır da..
İyi de güven oyu alacak bir ortaklık oluşabilecek mi diye akılları karışmaya başladı.. Bu herkes tarafından günün konusu oldu, anlık olarak konuşuluyor da.. Hani ya, tüm seçime katılan partilerin hedefi  13 yıllık iktidara hukuksuzluklar oldu deyip hesabı soracaklardı.. Şimdiyse, kim kimle nasıl ve nerede anlaşacak, herkes ayrı ayrı kırmızı çizgilerinden söz etmeye başladı..
Kafalar karışık.. Tamam da, bu 80 Milyon nüfuslu ülke yönetilmeyecek mi?, Elbette ki, Türkiye bir hukuk ülkesidir, usulsüzlükler olduysa tümden yargıya taşınıp hesabı sorulmalıdır..
Tabi ki, bir hukuk ülkesi başı boş sorumsuz iktidarlar eliyle kesinlikle yönetilmemelidir..
Şu sıra öncelikle meclise başkanı için kimin olacağı çalışmaları sürdürülüyor ve birlikte güven oyu alacak bir ortaklık oluşacak mı?, kamu da bu kaygı da ağırlıklı..
Işıt denen canilerin son olarak giriştiği katliamların akabinde, Türkiye nin korkunç hatta kabul edilemeyecek bir sınır dışı askeri hareket peşinde olduğu söylenmekte.. Kesinlikle (SAVAŞA HAYIR) Dünya milletler Birliğinin sorumsuzca IŞIT denen insan düşmanı örgütün katliamları karşısında sorumsuzluğu kabul edilmemelidir edilemez de.. Bu örgüt, çıkar için insan düşmanı eylemcilerin arkasında olanların örgütü müdür?, ya da neden çoluk çocuk katleden IŞID ın içler yakan eylemlerine kör gibi bakıp durmaktalar..?
Öncelikle Ülkemiz insancıl bir dünya düzeni için adımlarını atmalı ve tüm ülke insanları olarak.
(SAVAŞA KESİNLİKLE HAYIR) demeliyiz..
Saygılarımla..

Administrator    01 Haziran 2015 21:18
DEĞERLİ OKURLARIMIN BİLGİSİNE//

30 Mayıs saat 12.sularında Sayın Emekli Komser Ahmet beyin daveti üzere Bozan Mah. de değerli düşünür SULTAN HATINın Türbesine yapılan oturma alanına sunulan hizmetle ilgili açılışa katıldım..
Öncelikle Arsayı bağışlayan ve diğer katkılarda bulunanlar için, emek ve hizmette bulunanlar da dahil hepsine yürekten teşekkür ediyorum.. Asıl Konum Gelince;
Aynı köyden S. Ali İhsan ÖZTÜRK katılımcılara verilen lokma esnasında (Şah Sultan Divanı) yazılı 71 sayfalık bir kitabını 10 TL karşılığı dağıttı.. Ancak, bir sürü kitaplarımı kendisine karşılıksız vermeme rağmen, kitabını istedim se de bana bir türlü vermedi.. Her neyse;
Değerlerimiz olan (DERVİŞ MUHAMMET; AHMET AŞIKİ; SULTAN HATUN, ların yaşamını konu aldığım kitabım ve yazılarımda bunların doğumu ile ilgili alıntıdan başka bir şey almadan, beni de kaynak göstererek zamanın beylerine bir yerlerden toplamış ağza alınmayacak ağır suçlamalarla verip veriştirmiş..
Saygı duyduğumuz değerli düşünür Derviş Muhammedin Babası Seyit Hüseyin HB a dergaha giderken soyu seyit Derviş Ali yi İsa Köyde duyup döner her geldiğinde de İsa Köyü Beylerine misafir olur ve Avşar kızı Derviş Muhammed in annesi Fatma ile evlendiren de yine Beyler olur.. Her gelmesinde DERVİŞ ALİ ile birlikte ağırlayıp, dergaha uğurlayan, da yine köye yerleşmiş olan Oğuzların Bey Dili kolundan oldukları için adlandırılan İsa köyü beyleridir.. Onlara demediği kalmamış..
Bu şahısla Ali İh, Beyle uzun zamandır samimiyiz de..
Bu vesileyle dost ve arkadaş edinmekte herkesi dikkatli olmaya da davet ediyorum..
Burada değerli okuyucularıma, yazılıp yapılan suçlamaların bir bölümünü kitabın S.8 i olduğu gibi alıyor
ve değerlendirmeye davet diliyorum..
Yazı Şöyle, İsa Köyün de kalan Şah Sultan, Derviş Muhammedin, ve Ahmet Aşıkinin yolunu izler, haksızlıklara, yolsuzluklara, zulüm ve baskılara karşı geldikleri gibi, (rakı, şarap ve tütün gibi içeceklerle savaşmaya devam ederler, Derviş Muhammed ve Aşıki-nin köyden sürülmesinin ardından evliyalığa özeniyor gerekçesiyle köyün ileri gelenleri tarafından Şah Sultana da zulm etmeye başlamışlardır&
Kitabında beni de kaynak olarak gösteren Ali İhsan Bey, kitabımın sayfasından o değerlerimizin yaşamı ile ilgili yaptığım açıklamalardan tek kelime bile almadan, amacı neyse Şah Sultannın evini o dönem her kim basmışsa, zamanın beylerine vermiş veriştirmiş.. Aslında bu arkadaş bu konuları ne konuşur de bir öğrenme merakı vardı, demek oluyor ki sayın Ali İhsan Bey Araştırmacı yazar olmuş ve yazıyor da .. Her neyse..
Bir yerleden topladığı uyduruk suçlamalara bir bakıldığında, o değerlerimize kovuldular gibi yakıştırmaları bir konu etmiş yazıp dağıtıyor da.. S. Araştırmacı yazar Devam ediyor..
Şah Sultan, Derviş Muhammed, Ahmet Aşıki (Rakı, Şarap ve tütün gibi içkilerle savaşmaya devam ederlerken, köyün ileri gelenleri evliyalığa özeniyor gerekçesiyle Şah sultan a zulm etmeye başlamışlar..
İlerde yine devam ediyor, zaptiyeler Şah sultanı alıp götürürken atı tökezir Şah Sultan düşer zaptiyalar dönüp bakarlar ki Şah Sultannın her tarafı elleri falan YEŞİL olmuş, bırakır giderler..Vay garibim vay, hangi çağda yaşıyoruz.. DBOUAİK kitabımda Ben bu değerimiz düşünürümüz SULTAN HATUNU 17, yy yılın kadın şairi olarak bilinir ve öylede onura edilmektedir diye yazdım..
Değerlendirmeye sunduğum önemli konu, (Horasandan kalkıp 1071 de gelip Anadolu ya dağılıp kalanlardan (Derviş, Dede, Aşık, Şair, Pir, Mürşit hatta, 7 Ulu ozanımız da dahil, Şaraba Rakıya karşı mücadele etmiştir diyebilecek birilerini gösterilebilirler mi? S. Ali İhsan ÖZ. seni rakı sofralarında çok gördüm, O değerlerimizin karşı olduğu Rakı sofralarına niçin oturuyordun ki, hatırlarsın herhalde..
S. Araştırmacı yazar bey.. Öyleyken, Anadolu da insanı keşfeden önemini bizlere öğüt edenlerin, meclislerinde sohbetlere araç olarak kullandıkları (Dem, Mey, Dolu, Bade) de denilenler şarap ve rakı dır..
(Derviş Muhammed , Ahmet Aşıki, Şah Sultan ı bunlardan ayrı nasıl düşünebilirler ki,? Derviş Muhammed ve Ahmet Aşık inin beyitlerinde bade sunduklarından söz edilir.. Hayır haksızlık oluyor, önce onların huzuruna ve sora da, Anadolu Alevileri ve bektaşilerden öğretiye yakışmayan açıklamalarınızdan dolayı özür dilenmeniz gerekir..
Üç ulu kişilerden Derviş Muhammed ve Sah Sultan aynı yılda 1755 doğumlu eşit yaşta olduklarını bende öğrenip yazmıştım ve Ahmet Aşıki ise 1763 doğumlu olduğu tüm kaynaklarda gözükmektedir..
Babasının vefatı sırasında küçük denecek genç yaşlarda olan Derviş Muhammed ve diğer iki düşünürler, İsa köyde yetişkin yaşta, Beğlerin de Rehberi olan Baskil e bağlı Dabanbük lü Teslim Abdal ın torunu Derviş Ali den feyiz eğitim aldıkları bilinir. Anzahar da buluşup hizmete açılmalarının asıl nedeni de biri birlerine olan manen gönül bağlarıdır..
Defalarca kitabımda yazılarımda ve konuşmalarımda o üç değerimizi ve yaşamlarını herkesle iyiden iyiye paylaşmışımdır.. Beyler 13 yy ortalarında İsa Köy Mahallesine ikrarlı alev olarak gelmişler ve o geleneğe de sıkı sıkıya bağlı olarak yörede de bilinirler.. Öyleyken; O konuda taş oymalar üzerinde kayıtları isbata da hazırım..
Bir de beyleri sonradan dönme alevi olarak kitabına koymuş ve rakıya şaraba karşı mücadele eden bu değerlerimizi beyler Sünni iken köyden kovmuşlar.. Çelişmiyor mu? Ben araştırdım, araştırmacı dostlara sordum.. 1071 de Anadolu ya giren Türkmen ler tümden Alevilerdi, günümüze dek, Sünni iken Aleviliğe dönen Boy, kabine, sülale, aile var mıdır?, Ben bulamadım, Alevi iken Sünnileşen bir sürü köy sayabiliriz dostlar..

01.06.2015


308
Toplam kayıt bulunuyor
Design: Joomlamarket.de
© 2005 – 2020 www.alirizaugurlu.com